Ogólne warunki świadczenia usług monitoringu technicznego z wykorzystaniem produktów LivEye, stan na dzień 21 grudnia 2020 (Tłumaczenie niemieckich OWH)
a) Zapewnienie sprzętu monitorującego
- LIVEYE udostępnia klientowi opisany w potwierdzeniu zamówienia sprzęt do monitoringu, składający się z reguły z mobilnego systemu monitoringu wideo (kamery) połączonego z jednostką sprzętową i transmisyjną (router z dostępem do Internetu), na okres obowiązywania umowy i za opłatą.
- Początkiem obowiązywania umowy jest moment przekazania użytkowania, chyba że strony postanowiły inaczej w danej ofercie.
- Klient zobowiązuje się do odbioru sprzętu monitorującego w uzgodnionym terminie. Jeśli klient nie odbierze urządzenia monitorującego w uzgodnionym terminie, LIVEYE ma prawo odstąpić od umowy i/lub ją wypowiedzieć zgodnie z przepisami ustawowymi i wynająć urządzenie monitorujące innemu podmiotowi.
- Upoważnienie do użytkowania wygasa wraz z upływem uzgodnionego okresu obowiązywania umowy.
- W przypadku przedwczesnego anulowania umowy z powodu postępu prac budowlanych, fakturowanie nastąpi w dniu anulowania umowy plus 14-dniowy czynsz.
- W przypadku wynajmu kilku urządzeń LivEye i wcześniejszego anulowania wynajmu poszczególnych urządzeń mogą zostać naliczone zwiększone koszty odbioru. Są one oparte na tabeli cenowej „Koszty logistyki”.
- Jeśli klient nadal korzysta z urządzenia monitorującego po zakończeniu okresu obowiązywania umowy lub jeśli klient nie zezwala LIVEYE na odbiór urządzenia monitorującego po zakończeniu okresu obowiązywania umowy.
- LIVEYE na terminowy odbiór urządzeń monitorujących, stosunek umowny między stronami nie ulega przedłużeniu. W takim przypadku Klient zobowiązany jest jednak do zapłaty proporcjonalnej opłaty za każdy dodatkowy dzień użytkowania lub jego część.
- LIVEYE udostępnia klientowi urządzenia do monitoringu w nienagannym stanie technicznym. Najemca jest zobowiązany do sprawdzenia urządzeń dozorowych pod kątem ich sprawności i wad w momencie ich przekazania oraz do niezwłocznego poinformowania LIVEYE o ewentualnych wadach. Jeśli urządzenie do monitoringu ma być używane w miejscach publicznych, klient jest zobowiązany do uzyskania wszelkich zezwoleń od władz i osób trzecich, np. właścicieli nieruchomości, do przestrzegania niezbędnych przepisów prawnych, np. przepisów o ochronie danych, oraz do sprawdzenia, czy dokumenty mają być przechowywane w gotowości. Klient przejmuje wszelkie obowiązki związane z bezpieczeństwem ruchu na drogach publicznych.
- Jeśli tak uzgodniono w umowie, LIVEYE ustawi urządzenia monitorujące zgodnie z wymaganiami klienta w miejscu, które ma być monitorowane. Obejmuje to w szczególności ustawienie kamer, w razie potrzeby podłączenie urządzeń monitorujących do zasilania i sprawdzenie połączenia transmisji danych.
- LIVEYE świadczy swoje usługi monitoringu w szczególności poprzez przekazywanie sygnałów obrazu i dźwięku do zewnętrznych systemów monitoringu z dostępnością na poziomie 98,0%. Dostępność obliczana jest na podstawie czasu przeznaczonego na dany miesiąc kalendarzowy w okresie obowiązywania umowy pomniejszonego o czas konserwacji. LIVEYE jest uprawniony do przeprowadzenia prac konserwacyjnych w wymiarze do 4 godzin miesięcznie po uprzednim uzgodnieniu z klientem. Wyżej wymienione usługi nie są dostępne podczas prac konserwacyjnych.
- LIVEYE wyraźnie zwraca uwagę klienta na istniejące obowiązki wynikające z ogólnego rozporządzenia o ochronie danych (RODO).
- LIVEYE jest uprawniona do umieszczania reklam na systemie monitoringu, pojazdach i/lub ogrodzeniach terenu, w szczególności w formie banerów reklamowych / banerów na ogrodzeniach terenu, o ile nie zakłóca to umownego korzystania z systemu monitoringu. LIVEYE jest ponadto upoważniony do wykorzystania konkretnego zlecenia oraz zdjęć z jego realizacji (zdjęć systemu monitoringu) w celach reklamowych we własnych dokumentach reklamowych, o ile klient nie wyraził na to wyraźnego sprzeciwu.
b) Obowiązki klienta w zakresie współpracy
- Klient zapewni wszelką niezbędną współpracę wymaganą do stałego uruchomienia sprzętu monitorującego. Odpowiednie zobowiązania do współpracy i wymagania systemowe są szczegółowo opisane w odpowiedniej ofercie. Może to obejmować w szczególności zapewnienie odpowiednich linii zasilających, w szczególności energii elektrycznej i innej infrastruktury oraz swobodnego dostępu do miejsca, które ma być monitorowane.
- W przypadku, gdy LIVEYE transportuje technologię i materiały do i z miejsca monitorowania, klient jest zobowiązany do zapewnienia LIVEYE możliwości rozładunku i dostarczenia sprzętu monitorującego bez przeszkód. W razie potrzeby klient jest zobowiązany do zapewnienia odpowiedniej pomocy przy rozładunku, wózka widłowego lub dźwigu.
- Klient jest zobowiązany do przestrzegania odpowiednich przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy oraz innych przepisów ustawowych, takich jak ochrona danych, a także do umieszczenia w tym celu odpowiednich znaków. Jeżeli LivEye dostarczy klientowi oznakowanie i zainstaluje je, klient będzie odtąd odpowiedzialny za sprawdzanie oznakowania i w razie potrzeby będzie musiał samodzielnie zainstalować nowe oznakowanie.
- Klient jest zobowiązany do zapewnienia konserwacji urządzeń monitorujących po ich zainstalowaniu przez LIVEYE.
- Klientowi nie wolno bez uprzedniej pisemnej zgody LIVEYE przekazywać korzystania z urządzeń monitorujących osobom trzecim oraz przenosić urządzeń monitorujących w inne miejsce. Jeżeli klient bez uzgodnienia zmieni położenie urządzenia, LivEye jest zwolniona z obowiązku świadczenia. Dotyczy to również zmiany wysokości masztu.
- Klient gwarantuje, że LIVEYE może świadczyć uzgodnioną usługę monitoringu zarówno pod względem technicznym, jak i prawnym. Obejmuje to w szczególności ubieganie się o wszelkie niezbędne urzędowe pozwolenia i zezwolenia w celu transportu i uruchomienia systemu.
- Klient ponosi wszelkie opłaty, należności, grzywny, kary i inne koszty wynikające z naruszenia przepisów prawa publicznego, za które ponosi odpowiedzialność (np. polskich przepisów o ruchu drogowym), a które powstały w związku z użytkowaniem systemu monitoringu i za które LIVEYE ponosi odpowiedzialność jako strona odpowiedzialna za naruszenie i na pierwsze żądanie zwalnia LIVEYE z wszelkich roszczeń osób trzecich, włącznie z uzasadnionymi kosztami obrony prawnej. Podobnie Klient zwolni LIVEYE na pierwsze żądanie z wszelkich dalszych roszczeń osób trzecich z tytułu szkód lub innych kosztów, w tym kosztów obrony prawnej, powstałych w związku z obsługą lub użytkowaniem systemu monitoringu – w szczególności z tytułu szkód na zdrowiu i życiu oraz szkód rzeczowych – o ile odpowiedzialność za szkodę ponosi Klient.
- Klient zobowiązuje się do posiadania odpowiedniego ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w związku z prowadzoną przez LIVEYE działalnością w zakresie monitoringu. Każde uszkodzenie, kradzież lub utrata urządzenia monitorującego muszą być niezwłocznie zgłoszone LIVEYE. W przypadku przejęcia urządzeń monitorujących przez osoby trzecie na terenie klienta, należy niezwłocznie poinformować o tym LIVEYE.
- Po rozwiązaniu umowy licencyjnej klient jest zobowiązany do bezpiecznego przechowywania urządzeń monitorujących, w szczególności do ich ochrony przed uszkodzeniem, kradzieżą i innymi szkodliwymi skutkami.
c) Transport sprzętu monitorującego i konfiguracja
- LIVEYE przekaże Klientowi urządzenia monitorujące w siedzibie LIVEYE. Strony mogą uzgodnić inne miejsce przekazania.
- Klient ponosi odpowiedzialność za transport urządzeń monitorujących. Na podstawie odrębnej umowy i na koszt Klienta LIVEYE lub osoba trzecia działająca na zlecenie LIVEYE dokona transportu urządzeń monitorujących do Klienta na ryzyko Klienta.
- Klient może transportować urządzenia monitorujące wyłącznie za uprzednią pisemną zgodą LIVEYE.
- Klient ponosi odpowiedzialność za szkody powstałe w wyniku załadunku, rozładunku i transportu we własnym zakresie.
d) Połączenie z centrum monitoringu
Usługi LIVEYE w ramach monitoringu za pośrednictwem centrum monitoringu obejmują wyłącznie komunikaty alarmowe dotyczące podejrzenia popełnienia przestępstwa (w szczególności kradzieży i/lub uszkodzenia mienia) na szkodę obiektów/obszarów monitorowanych przez systemy monitoringu. W przypadku podejrzenia, LIVEYE podejmuje działania interwencyjne określone w planie działania. Jeśli LIVEYE powiadomi osobę kontaktową wskazaną przez Klienta, LIVEYE jest zwolniony z tego obowiązku, jeśli trzecia próba nawiązania kontaktu nie powiodła się. O ile nie uzgodniono inaczej, LIVEYE nie jest zobowiązany do dalszych usług monitorowania lub interwencji.
e) Połączenie z centrum monitoringu
- Wynagrodzenie za usługi świadczone przez LIVEYE ustalane jest na podstawie cennika obowiązującego w chwili zawarcia umowy, o ile nie wynika to z oferty/kosztorysu.
- LIVEYE jest uprawniony do odrębnego naliczania kosztów transportu, montażu, instalacji urządzeń monitorujących, materiałów eksploatacyjnych, czyszczenia i ubezpieczenia zgodnie z obowiązującym cennikiem, chyba że w ofercie uzgodniono inaczej.