Infolinia +48 22 3008098

Ogólne warunki świadczenia usług monitoringu technicznego z wykorzystaniem produktów LivEye, stan na dzień 21 grudnia 2020 (Tłumaczenie niemieckich OWH)

a) Zapewnienie sprzętu monitorującego

  1. LIVEYE udostępnia klientowi opisany w potwierdzeniu zamówienia sprzęt do monitoringu, składający się z reguły z mobilnego systemu monitoringu wideo (kamery) połączonego z jednostką sprzętową i transmisyjną (router z dostępem do Internetu), na okres obowiązywania umowy i za opłatą.
  2. Początkiem obowiązywania umowy jest moment przekazania użytkowania, chyba że strony postanowiły inaczej w danej ofercie.
  3. Klient zobowiązuje się do odbioru sprzętu monitorującego w uzgodnionym terminie. Jeśli klient nie odbierze urządzenia monitorującego w uzgodnionym terminie, LIVEYE ma prawo odstąpić od umowy i/lub ją wypowiedzieć zgodnie z przepisami ustawowymi i wynająć urządzenie monitorujące innemu podmiotowi.
  4. Upoważnienie do użytkowania wygasa wraz z upływem uzgodnionego okresu obowiązywania umowy.
  5. W przypadku przedwczesnego anulowania umowy z powodu postępu prac budowlanych, fakturowanie nastąpi w dniu anulowania umowy plus 14-dniowy czynsz.
  6. W przypadku wynajmu kilku urządzeń LivEye i wcześniejszego anulowania wynajmu poszczególnych urządzeń mogą zostać naliczone zwiększone koszty odbioru. Są one oparte na tabeli cenowej „Koszty logistyki”.
  7. Jeśli klient nadal korzysta z urządzenia monitorującego po zakończeniu okresu obowiązywania umowy lub jeśli klient nie zezwala LIVEYE na odbiór urządzenia monitorującego po zakończeniu okresu obowiązywania umowy.
  8. LIVEYE na terminowy odbiór urządzeń monitorujących, stosunek umowny między stronami nie ulega przedłużeniu. W takim przypadku Klient zobowiązany jest jednak do zapłaty proporcjonalnej opłaty za każdy dodatkowy dzień użytkowania lub jego część.
  9. LIVEYE udostępnia klientowi urządzenia do monitoringu w nienagannym stanie technicznym. Najemca jest zobowiązany do sprawdzenia urządzeń dozorowych pod kątem ich sprawności i wad w momencie ich przekazania oraz do niezwłocznego poinformowania LIVEYE o ewentualnych wadach. Jeśli urządzenie do monitoringu ma być używane w miejscach publicznych, klient jest zobowiązany do uzyskania wszelkich zezwoleń od władz i osób trzecich, np. właścicieli nieruchomości, do przestrzegania niezbędnych przepisów prawnych, np. przepisów o ochronie danych, oraz do sprawdzenia, czy dokumenty mają być przechowywane w gotowości. Klient przejmuje wszelkie obowiązki związane z bezpieczeństwem ruchu na drogach publicznych.
  10. Jeśli tak uzgodniono w umowie, LIVEYE ustawi urządzenia monitorujące zgodnie z wymaganiami klienta w miejscu, które ma być monitorowane. Obejmuje to w szczególności ustawienie kamer, w razie potrzeby podłączenie urządzeń monitorujących do zasilania i sprawdzenie połączenia transmisji danych.
  11. LIVEYE świadczy swoje usługi monitoringu w szczególności poprzez przekazywanie sygnałów obrazu i dźwięku do zewnętrznych systemów monitoringu z dostępnością na poziomie 98,0%. Dostępność obliczana jest na podstawie czasu przeznaczonego na dany miesiąc kalendarzowy w okresie obowiązywania umowy pomniejszonego o czas konserwacji. LIVEYE jest uprawniony do przeprowadzenia prac konserwacyjnych w wymiarze do 4 godzin miesięcznie po uprzednim uzgodnieniu z klientem. Wyżej wymienione usługi nie są dostępne podczas prac konserwacyjnych.
  12. LIVEYE wyraźnie zwraca uwagę klienta na istniejące obowiązki wynikające z ogólnego rozporządzenia o ochronie danych (RODO).
  13. LIVEYE jest uprawniona do umieszczania reklam na systemie monitoringu, pojazdach i/lub ogrodzeniach terenu, w szczególności w formie banerów reklamowych / banerów na ogrodzeniach terenu, o ile nie zakłóca to umownego korzystania z systemu monitoringu. LIVEYE jest ponadto upoważniony do wykorzystania konkretnego zlecenia oraz zdjęć z jego realizacji (zdjęć systemu monitoringu) w celach reklamowych we własnych dokumentach reklamowych, o ile klient nie wyraził na to wyraźnego sprzeciwu.

b) Obowiązki klienta w zakresie współpracy

  1. Klient zapewni wszelką niezbędną współpracę wymaganą do stałego uruchomienia sprzętu monitorującego. Odpowiednie zobowiązania do współpracy i wymagania systemowe są szczegółowo opisane w odpowiedniej ofercie. Może to obejmować w szczególności zapewnienie odpowiednich linii zasilających, w szczególności energii elektrycznej i innej infrastruktury oraz swobodnego dostępu do miejsca, które ma być monitorowane.
  2. W przypadku, gdy LIVEYE transportuje technologię i materiały do i z miejsca monitorowania, klient jest zobowiązany do zapewnienia LIVEYE możliwości rozładunku i dostarczenia sprzętu monitorującego bez przeszkód. W razie potrzeby klient jest zobowiązany do zapewnienia odpowiedniej pomocy przy rozładunku, wózka widłowego lub dźwigu.
  3. Klient jest zobowiązany do przestrzegania odpowiednich przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy oraz innych przepisów ustawowych, takich jak ochrona danych, a także do umieszczenia w tym celu odpowiednich znaków. Jeżeli LivEye dostarczy klientowi oznakowanie i zainstaluje je, klient będzie odtąd odpowiedzialny za sprawdzanie oznakowania i w razie potrzeby będzie musiał samodzielnie zainstalować nowe oznakowanie.
  4. Klient jest zobowiązany do zapewnienia konserwacji urządzeń monitorujących po ich zainstalowaniu przez LIVEYE.
  5. Klientowi nie wolno bez uprzedniej pisemnej zgody LIVEYE przekazywać korzystania z urządzeń monitorujących osobom trzecim oraz przenosić urządzeń monitorujących w inne miejsce. Jeżeli klient bez uzgodnienia zmieni położenie urządzenia, LivEye jest zwolniona z obowiązku świadczenia. Dotyczy to również zmiany wysokości masztu.
  6. Klient gwarantuje, że LIVEYE może świadczyć uzgodnioną usługę monitoringu zarówno pod względem technicznym, jak i prawnym. Obejmuje to w szczególności ubieganie się o wszelkie niezbędne urzędowe pozwolenia i zezwolenia w celu transportu i uruchomienia systemu.
  7. Klient ponosi wszelkie opłaty, należności, grzywny, kary i inne koszty wynikające z naruszenia przepisów prawa publicznego, za które ponosi odpowiedzialność (np. polskich przepisów o ruchu drogowym), a które powstały w związku z użytkowaniem systemu monitoringu i za które LIVEYE ponosi odpowiedzialność jako strona odpowiedzialna za naruszenie i na pierwsze żądanie zwalnia LIVEYE z wszelkich roszczeń osób trzecich, włącznie z uzasadnionymi kosztami obrony prawnej. Podobnie Klient zwolni LIVEYE na pierwsze żądanie z wszelkich dalszych roszczeń osób trzecich z tytułu szkód lub innych kosztów, w tym kosztów obrony prawnej, powstałych w związku z obsługą lub użytkowaniem systemu monitoringu – w szczególności z tytułu szkód na zdrowiu i życiu oraz szkód rzeczowych – o ile odpowiedzialność za szkodę ponosi Klient.
  8. Klient zobowiązuje się do posiadania odpowiedniego ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w związku z prowadzoną przez LIVEYE działalnością w zakresie monitoringu. Każde uszkodzenie, kradzież lub utrata urządzenia monitorującego muszą być niezwłocznie zgłoszone LIVEYE. W przypadku przejęcia urządzeń monitorujących przez osoby trzecie na terenie klienta, należy niezwłocznie poinformować o tym LIVEYE.
  9. Po rozwiązaniu umowy licencyjnej klient jest zobowiązany do bezpiecznego przechowywania urządzeń monitorujących, w szczególności do ich ochrony przed uszkodzeniem, kradzieżą i innymi szkodliwymi skutkami.

c) Transport sprzętu monitorującego i konfiguracja

  1. LIVEYE przekaże Klientowi urządzenia monitorujące w siedzibie LIVEYE. Strony mogą uzgodnić inne miejsce przekazania.
  2. Klient ponosi odpowiedzialność za transport urządzeń monitorujących. Na podstawie odrębnej umowy i na koszt Klienta LIVEYE lub osoba trzecia działająca na zlecenie LIVEYE dokona transportu urządzeń monitorujących do Klienta na ryzyko Klienta.
  3. Klient może transportować urządzenia monitorujące wyłącznie za uprzednią pisemną zgodą LIVEYE.
  4. Klient ponosi odpowiedzialność za szkody powstałe w wyniku załadunku, rozładunku i transportu we własnym zakresie.

d) Połączenie z centrum monitoringu

Usługi LIVEYE w ramach monitoringu za pośrednictwem centrum monitoringu obejmują wyłącznie komunikaty alarmowe dotyczące podejrzenia popełnienia przestępstwa (w szczególności kradzieży i/lub uszkodzenia mienia) na szkodę obiektów/obszarów monitorowanych przez systemy monitoringu. W przypadku podejrzenia, LIVEYE podejmuje działania interwencyjne określone w planie działania. Jeśli LIVEYE powiadomi osobę kontaktową wskazaną przez Klienta, LIVEYE jest zwolniony z tego obowiązku, jeśli trzecia próba nawiązania kontaktu nie powiodła się. O ile nie uzgodniono inaczej, LIVEYE nie jest zobowiązany do dalszych usług monitorowania lub interwencji.

e) Połączenie z centrum monitoringu

  1. Wynagrodzenie za usługi świadczone przez LIVEYE ustalane jest na podstawie cennika obowiązującego w chwili zawarcia umowy, o ile nie wynika to z oferty/kosztorysu.
  2. LIVEYE jest uprawniony do odrębnego naliczania kosztów transportu, montażu, instalacji urządzeń monitorujących, materiałów eksploatacyjnych, czyszczenia i ubezpieczenia zgodnie z obowiązującym cennikiem, chyba że w ofercie uzgodniono inaczej.